Informujemy, że w roku szkolnym 2020/2021 wprowadzamy w naszej szkole elektroniczną bezpłatną wersję legitymacji: mLegitymację szkolną.
mLegitymacja to cyfrowa kopia papierowej legitymacji szkolnej, wyświetlana w telefonie. Identycznie jak zwykła wersja legitymacji, mLegitymacja poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. To możliwe dzięki umocowaniu prawnemu – jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Usługa mLegitymacja dostępna jest dla telefonów z systemem Android.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece, czy zakupie biletów do kina.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
Aby uruchomić mLegitymację należy:
1) Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji
- wniosek do pobrania dla ucznia pełnoletniego
- wniosek do pobrania dla ucznia niepełnoletniego
Wnioski należy składać w sekretariacie szkoły.
2) Wysłać na adres szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jako załącznik zdjęcie legitymacyjne. Plik ze zdjęciem musi posiadać rozszerzenie: .jpeg lub .jpg i być nie większy niż 5 MB oraz o wymiarach nie mniejszych niż 492×633 piksele. Zdjęcie powinno być wykonane: na jasnym tle, w dobrej ostrości, twarz ma zająć 70-80% zdjęcia, bez nakrycia głowy, okularów z ciemnym szkłem, patrząc na wprost.
Pod tym linkiem można samemu zrobić sobie bezpłatnie zdjęcie do mLegitymacji i przesłać na maila szkolnego:
https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
3) Pracownik sekretariatu wprowadza dane ucznia oraz zdjęcie do systemu, a następnie generuje kodu QR i jednorazowy kod aktywujący mLegitymację.
4) Po odbiór danych uczeń zgłasza się do sekretariatu szkoły z ważną legitymacją w wersji papierowej.
5) Uczeń pobiera na telefon aplikację mObywatel i potwierdza jej regulamin.
6) Następnie należy wczytać w aplikacji mObywatel otrzymany kodu QR oraz wpisać kod aktywacyjny.
7) Po tych czynnościach następuje pobranie legitymacji z systemu do aplikacji mObywatel.
Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel
Przedłużenie ważności mLegitymacji
Z poziomu ucznia należy wybrać w aplikacji mObywatel mLegitymację Szkolną, następnie funkcję "więcej" a z menu, które się wyświetli "Przedłuż ważność". W ten sposób aplikacją należy zeskanować kod otrzymany w sekretariacie.
Uwaga! Przedłużyć ważność mlegitymacji może jedynie ten uczeń, który ma podbitą legitymację papierową na kolejny rok szkolny.
W celu uaktualnienia należy zgłosić się do sekretariatu.