Informujemy, że w roku szkolnym 2020/2021 wprowadzamy w naszej szkole elektroniczną bezpłatną wersję legitymacji: mLegitymację szkolną.

mLegitymacja to cyfrowa kopia papierowej legitymacji szkolnej, wyświetlana w telefonie. Identycznie jak zwykła wersja legitymacji, mLegitymacja poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. To możliwe dzięki umocowaniu prawnemu – jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

Usługa mLegitymacja dostępna jest dla telefonów z systemem Android.

­­­­­­­­­­

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece, czy zakupie biletów do kina.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

1) Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji 

- wniosek do pobrania dla ucznia pełnoletniego

- wniosek do pobrania dla ucznia niepełnoletniego

Wnioski należy składać w sekretariacie szkoły.

2) Wysłać na adres szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jako załącznik zdjęcie legitymacyjne. Plik  ze  zdjęciem  musi   posiadać rozszerzenie: .jpeg lub .jpg i być nie większy niż 5 MB oraz o wymiarach nie mniejszych niż 492×633 piksele.  Zdjęcie powinno być wykonane: na jasnym tle, w dobrej ostrości, twarz ma zająć 70-80% zdjęcia, bez nakrycia głowy, okularów z ciemnym szkłem, patrząc na wprost.

Pod tym linkiem można samemu zrobić sobie bezpłatnie zdjęcie do mLegitymacji i przesłać na maila szkolnego:

https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji

3) Pracownik sekretariatu wprowadza dane ucznia oraz zdjęcie do systemu, a następnie generuje kodu QR i jednorazowy kod aktywujący mLegitymację.

4) Po odbiór danych uczeń zgłasza się do sekretariatu szkoły z ważną legitymacją w wersji papierowej.

5) Uczeń pobiera na telefon aplikację mObywatel i potwierdza jej regulamin.

6) Następnie należy wczytać w aplikacji mObywatel otrzymany kodu QR oraz wpisać kod aktywacyjny.

7) Po tych czynnościach następuje pobranie legitymacji z systemu do aplikacji mObywatel.

Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel

Przedłużenie ważności mLegitymacji 

Z poziomu ucznia należy wybrać w aplikacji mObywatel mLegitymację Szkolną, następnie funkcję "więcej" a z menu, które się wyświetli "Przedłuż ważność". W ten sposób aplikacją należy zeskanować kod otrzymany w sekretariacie.

Uwaga! Przedłużyć ważność mlegitymacji może jedynie ten uczeń, który ma podbitą legitymację papierową na kolejny rok szkolny.

W celu uaktualnienia należy zgłosić się do sekretariatu.

Mechatronik montuje, uruchamia, użytkuje, konserwuje, naprawia urządzenia i systemy mechatroniczne wykorzystując wiedzę związaną z mechaniką, energoelektroniką, informatyką, pneumatyką, hydrauliką, robotyką, techniką mikroprocesorową i automatyką. Monitoruje pracę urządzeń i systemów mechatronicznych, ocenia jakość wykonywanych prac, organizuje własne miejsce pracy oraz podległych pracowników zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.

Słowo mechatronika jest połączeniem słów mechanika i elektronika. Celem mechatroniki jest poprawianie funkcjonalności systemów technicznych przez powiązanie wiedzy z obszarów mechaniki, elektrotechniki elektroniki i informatyki. Zadaniem mechatroniki jest wytworzenie wielofunkcyjnych produktów o złożonej strukturze wewnętrznej działających inteligentnie w zmieniającym się środowisku.

Produkty te mają możliwość realizacji różnych zadań np. przez zmianę oprogramowania i potrafią komunikować się z człowiekiem. Mechatronika ma charakter interdyscyplinarny.

Dla zawodu mechatronik wyodrębniono kwalifikację:

EE.2 - Montaż, uruchamianie i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych.

Absolwent w zawodzie mechatronik będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

  • montowania urządzeń i systemów mechatronicznych;
  • wykonywania rozruchu urządzeń i systemów mechatronicznych;
  • wykonywania konserwacji urządzeń i systemów mechatronicznych.

Mechatronik może wykonywać pracę na stanowisku operatora urządzeń i systemów mechatronicznych, operatora maszyn manipulacyjnych, montera urządzeń mechatronicznych, diagnosty urządzeń mechatronicznych, konserwatora maszyn i urządzeń mechatronicznych. Może też być brygadzistą, ale wówczas praca na tym stanowisku wymaga umiejętności związanych z pracą zespołową i umiejętnością kierowania zespołem ludzi, komunikowania się, oraz podejmowania szybkich i trafnych decyzji i podzielności uwagi.

Zawód mechatronika stwarza duże możliwości zatrudnienia i tworzenia nowych miejsc pracy. Mechatronicy mogą wykonywać zadania zawodowe w różnych gałęziach przemysłu, a niekiedy prowadzić własne firmy produkcyjne i usługowe. Według prognoz specjalistów, zajmujących się badaniem rynku pracy mechatronicy stanowią grupę „zawodów przyszłości”.

Mianem ślusarza określa się rzemieślnika, którego zadaniem jest ręczna lub ręczno-maszynowa obróbka metalu. W zależności od specjalizacji ślusarz ma różne zadania i stosuje różne technologie i metody pracy. Celem pracy ślusarza jest budowa prostych konstrukcji lub konserwacja i naprawa prostych mechanizmów i wyrobów metalowych, cięcie i kształtowanie prętów, płaskowników i kształtowników stalowych oraz łączenie ich w przewidziane konstrukcje metodą nitowania lub spawania, utrzymanie urządzeń i sprzętu w stałej gotowości i sprawności technicznej.

Kwalifikacje w zawodzie

MEC.08. Wykonywanie i naprawa elementów maszyn, urządzeń i narzędzi

Dynamiczne zmiany w technice, technologii, organizacji produkcji i usługach powodują, iż kształcenie zawodowe ślusarza ma charakter szerokoprofilowy umożliwiający opanowanie umiejętności ogólnozawodowych oraz specjalistycznych, a także umiejętności intelektualnych i postaw stanowiących dobre przygotowanie do specjalizacji.

Absolwent szkoły potrafi:

  • wykonywać prace ślusarskie z zastosowaniem obróbki ręcznej i maszynowej,
  • naprawiać narzędzia do obróbki materiałów,
  • naprawiać elementy maszyn i urządzeń,
  • wykonywać połączenia rozłączne i nierozłączne metali,
  • zabezpieczać antykorozyjnie elementy maszyn, urządzeń oraz narzędzia,
  • dobierać środki i sposoby transportu wewnętrznego i składowania materiałów

Ślusarze mogą być zatrudnieni w zakładach produkcyjnych z różnych branż, budownictwie, usługach, administracjach budynków, mogą prowadzić własna działalność gospodarczą; uniwersalność kwalifikacji zawodowych ślusarza daje podstawy do wykonywania wielu zadań zawodowych w zawodach pokrewnych (np. mechanik monter maszyn i urządzeń, instalator urządzeń sanitarnych itp.) oraz możliwość szybkiego przekwalifikowania się; dodatkowo uzyskując uprawnienia np. spawacza i poszerzając w ten sposób swoje umiejętności zawodowe zwiększają możliwości zdobycia atrakcyjnej pracy.

Osoba posiadająca kwalifikacje przypisane do zawodu wyposażona jest w aktualną wiedzę i umiejętności zawodowe, ale także świadomość i potrzebę ciągłego doskonalenia się i pozyskiwania nowych uprawnień.

ZASADY  REKRUTACJI UCZNIÓW

DO ZESPOŁU SZKÓŁ NR 2 IM.JANA KOCHANOWSKIEGO W ŁAŃCUCIE

NA ROK SZKOLNY 2021/22

Opis sposobu składania podań w systemie elktronicznego naboru

  • §1

Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia  16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek  (Dz. U. z 2017 r poz.610) ustala się Regulamin Rekrutacji na rok szkolny 2021/2022.

  • §2

Ustalenie zadań rekrutacyjnych na kolejny rok szkolny wynika z analizy:

  1. potrzeb środowiska;
  2. wniosków Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego;
  3. kontaktów z Biurem Pracy;
  4. decyzji organu prowadzącego.
  • §3
  1. Rekrutację do szkoły przeprowadza szkolna komisja rekrutacyjna powoływana przez Dyrektora Szkoły.
  2. Od decyzji szkolnej komisji rekrutacyjnej przysługuje uzasadnione odwołanie do dyrektora szkoły.
  3. W postępowaniu rekrutacyjnym obowiązuje przestrzeganie zasady poufności (zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 1982 r. o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej z późniejszymi zmianami oraz ustawą z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych Dz. U. z 2018 r poz.1000).
  • §4
  1. Do liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I stopnia przyjmowani są szkół podstawowych.
  2. ZS nr 2 w Łańcucie prowadzi nabór do szkół dla młodzieży w systemie rekrutacji elektronicznej. 

 

  • §5

Kandydaci do szkoły dokonują rejestracji w systemie elektronicznej rejestracji wskazując według preferencji 3 wybrane przez siebie szkoły  (kolejność wybranych szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych).

  • §6
  1. Do szkół przyjmowani są uczniowie kolejno z największą ilością punktów.
  2. W przypadku równej ilości punktów pierwszeństwo mają sieroty.
  • §7

Ppunkty w postępowaniu rekrutacyjnym uzyskuje się z sumowania punktów za:

Absolwent szkoły podstawowej

1.         Egzamin ósmoklasisty: maksymalnie 100 punktów

2.         Przeliczenie ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:

•          maksymalnie 72 punkty (oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego i jednego obowiązkowego przedmiotu w zależności od typu szkoły):

LO – geografia

Technikum i Branżowa szkoła - fizyka

celujący – 18 pkt

bardzo dobry- 17 pkt

dobry – 14 pkt

dostateczny – 8pkt

dopuszczający – 2pkt .

3. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.

4. Wynik egzaminu ósmoklasisty przedstawiony w procentach z :

a) języka polskiego – mnoży się przez 0,35

b) matematyki - mnoży się przez 0,35

c)języka obcego nowożytnego -mnoży się przez 0,3

5. Szczególne osiągnięcia udokumentowane na świadectwie (maksymalnie 18 punktów):

a). za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

-tytuł finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 pkt 

-tytuł laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego  – przyznaje się 7 pkt

-tytuł finalisty konkursu tematycznego interdyscyplinarnego- przyznaje się 5 pkt

b). za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

-dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego  - przyznaje się 10 pkt

-dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego - przyznaje się 7 pkt

-dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego - przyznaje się 5 pkt

-tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 pkt

-tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 pkt

-tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 pkt

c). uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione wyżej, artystycznych lub sportowych organizowanych przez Kuratora Oświaty stosuje się § 6.1 podpunkt 5 rozporządzenia MEN z dnia 16 marca 2017 r

d).osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi (wolontariat, pożytek publiczny, środowisko szkolne) – maksymalnie 3 pkt.

  • §8

1.Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej z jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej  szkoły ponadpodstawowej niezależnie od kryteriów ustalonych w postępowaniu rekrutacyjnym.

2.Kandydatom do szkół ponadpodstawowych, zwolnionym z egzaminu ósmoklasisty, liczbę punktów oblicza się na podstawie świadectwa ukończenia szkoły zgodnie   z § 8.1 rozporządzenia MEN z dnia 16 marca 2017 r.

 

  • §9

W roku szkolnym 2021/22 Zespół Szkół Nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Łańcucie prowadzi nabór do:

1.Liceum Ogólnokształcącego:

a/ klasa mundurowa (wojskowa, strażacka, policyjna), klasa wojskowa certyfikowana przez MON, realizująca Pilotażowy Program wspierania klas mundurowych

przedmioty rozszerzone: język angielski, matematyka, geografia

2.Technikum:

a/ technik mechatronik

przedmioty rozszerzone: matematyka

b/ technik mechanik 

przedmioty rozszerzone: fizyka, matematyka

c/ technik informatyk

przedmioty rozszerzone: matematyka

d/ technik elektronik

przedmioty rozszerzone: j. angielski, matematyka

e/ technik mechanik lotniczy – klasa pod patronatem firmy EME AERO, realizowany program nauczania ustalony we współpracy z pracodawcą

przedmioty rozszerzone: j.angielski

  • §10

Do podania do szkoły należy dołączyć:

1.W przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w określonym zawodzie.

2.W przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,  w tym publicznej poradni specjalistycznej.

3.Zaświadczenie / zaświadczenia/ o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów, o których mowa w § 8.

4.Dwie fotografie legitymacyjne.

  • §11

    Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach: 

Poniższe terminy wynikają z rozporządzenia MEN

1. od 17 maja do 21 czerwca 2021r. – termin na złożenie wniosku i uzupełnienie go o świadectwo ukończenia szkoły. 

2. od 25 czerwca – do 14 lipca 2021r. – termin na uzupełnienie wniosku o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz na zmianę przez kandydatów wniosków o przyjęcie, w tym zamianę szkół, do których będą kandydować.

3. 22 lipca 2021r. – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

4. od 23 do 30 lipca 2021r. – potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole poprzez dostarczenie:

a)oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile wcześniej nie zostały złożone,

b)zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie  o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki w zawodzie.(dotyczy technikum)

5.  2 sierpnia 2021r. – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i listy kandydatów nieprzyjętych

  • §12

Pozostałe zasady nieuregulowane niniejszym regulaminem określają obowiązujące przepisy prawa oświatowego

Klasa pod patronatem

 

 Technik awionik

Technik awionik – technik obsługujący elektronikę na pokładach statków powietrznych, czyli osoba posiadająca licencję B2 wydaną przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Awionik zajmuje się obsługą liniową i hangarową wyposażenia elektrycznego i awionicznego statku powietrznego. Aby uzyskać licencję B2 Technika Awionika należy zdać stosowne egzaminy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

 

Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia

 

EE.12. Wykonywanie obsługi liniowej statków powietrznych i obsługi hangarowej

 

Sylwetka absolwenta:

Technik awionik zajmuje się wykonywaniem oceny technicznej statków powietrznych, obsługi liniowej statków powietrznych oraz wykonywaniem napraw wyposażenia awionicznego i elektrycznego statków powietrznych. Wykonuje prace pomiarowe instalacyjno-montażowe, konserwacyjno-naprawcze i renowacyjne samolotowych urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Wykonuje przeglądy techniczne elektrycznego i elektronicznego wyposażenia samolotów na podstawie instrukcji przeglądowych, a także przeglądy techniczne urządzeń elektronicznych radionawigacji, radiołączności i elektronicznych obwodów automatyki. Wykonuje też przeglądy instalacji grzewczych i oświetleniowych, akumulatorów i przewodów instalacji piorunochronów. Zajmuje się obsługą hangarową wyposażania awionicznego. Naprawia elementy sieci elektroenergetycznej i urządzenia elektryczne i awioniczne. Diagnozuje stan techniczny urządzeń elektrycznych i awionicznych. Zamawia i rozlicza materiały i części zamienne. Prowadzi dokumentację obsługową statków powietrznych. Wykonuje obsługę metrologiczną podstawowych przyrządów pomiarowych.

 

Technik awionik znajdzie zatrudnienie:

  • w zakładach projektowych i produkcyjnych przemysłu lotniczego bezpośrednio w produkcji lub serwisach napraw,
  • przy obsłudze stanowisk pomiarowych i badawczych,
  • przy opracowywaniu dokumentacji obsługi i napraw oraz służbach planistycznych i zaopatrzeniowych, a także w służbach technicznych lotnictwa wojskowego oraz organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego.

Baza dydaktyczna i warunki kształcenia:

We współpracy z  Ośrodkiem Kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce oraz PCKPEZ w Łańcucie nasi uczniowie będą kształceni z wykorzystaniem:

  • symulatory lotu ALSIM ALX
  • samoloty Socata TB-9 "Tampico"
  • samoloty Liberty Aerospace XL-2
  • modele silników lotniczych
  • pracowania elektrotechniki i elektroniki
  • pracownia komunikacji w języku obcym (ZS2)
  • pracownia rysunku technicznego (ZS2)
  • pracownia elektrotechniki i elektroniki (ZS2)
  • pracownia aerodynamiki i mechaniki lotu (CKPiEZ)
  • warsztaty mechaniczne (CKPiEZ)
  • pracownia awioniki (OKL)
  • pracownia komputerowego wspomagania pomiarów i kontroli jakości (CKPiEZ)
  • pracownia nowoczesnych obrabiarek konwencjonalnych (CKPiEZ)
  • pracownia badań materiałowych (CKPiEZ)

Klasa pod patronatem

 

          Technik mechanik lotniczy

Technik mechanik lotniczy wykonuje obsługi liniowe i hangarowe statków powietrznych, oceny techniczne oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Technicy mechanicy lotniczy pracują przeważnie na lotniskach przy wykonywaniu obsług technicznych statków powietrznych, ale znajdują również zatrudnienie w firmach zajmujących się serwisowaniem statków powietrznych oraz w zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego.

 

Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia

 

Kwalifikacja MG.31. Wykonywanie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych .

 

Sylwetka absolwenta:

 

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  • obsługi liniowej statków powietrznych
  • obsługi hangarowej statków powietrznych
  • oceny stanu technicznego statków powietrznych, ich podzespołów i wyposażenia
  • czytania dokumentacji statku powietrznego
  • czytania i wykonywania rysunków technicznych elementów konstrukcji statków powietrznych
  • poświadczania wykonanej obsługi technicznej w dokumentacji statku powietrznego
  • prowadzenia racjonalnej gospodarki materiałami eksploatacyjnymi
  • zapewnienia bezpieczeństwa pracy podczas wykonywania zadań obsługi technicznej statków powietrznych
  • posługiwania się odpowiednimi narzędziami i sprzętem naziemnej obsługi statków powietrznych
  • poszukiwania niesprawności w instalacjach i podzespołach statków powietrznych
  • naprawy silników lotniczych
  • przeglądów bieżących statków powietrznych (przeglądów przedlotowych, przedstartowych, polotowych, specjalnych)
  • diagnostyki i naprawy instalacji i przyrządów pokładowych.

Technik mechanik lotniczy znajdzie zatrudnienie w:

  • zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego, gdzie będzie wykonywał pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i zawiązanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów
  • zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych i konstrukcyjnych płatowca, zespołów napędowych i ich podzespołów, części i wyposażenia statków powietrznych
  • organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, w których znajdzie pracę przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C
  • na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych
  • w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.

Baza dydaktyczna i warunki kształcenia:

We współpracy z Eme Aero, Ośrodkiem Kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce oraz PCKPEZ w Łańcucie nasi uczniowie będą kształceni z wykorzystaniem:

  • symulatory lotu ALSIM ALX
  • samoloty Socata TB-9 "Tampico"
  • samoloty Liberty Aerospace XL-2
  • silniki PW 1000G
  • modele silników lotniczych
  • pracowania elektrotechniki i elektroniki
  • pracownia komunikacji w języku obcym (ZS2)
  • pracownia rysunku technicznego (ZS2)
  • pracownia elektrotechniki i elektroniki (ZS2)
  • pracownia aerodynamiki i mechaniki lotu (CKPiEZ)
  • warsztaty mechaniczne (CKPiEZ)
  • pracownia awioniki (OKL)
  • pracownia komputerowego wspomagania pomiarów i kontroli jakości (CKPiEZ)
  • pracownia nowoczesnych obrabiarek konwencjonalnych (CKPiEZ)
  • pracownia badań materiałowych (CKPiEZ)