Klasa pod patronatem
Technik mechanik lotniczy
Technik mechanik lotniczy wykonuje obsługi liniowe i hangarowe statków powietrznych, oceny techniczne oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Technicy mechanicy lotniczy pracują przeważnie na lotniskach przy wykonywaniu obsług technicznych statków powietrznych, ale znajdują również zatrudnienie w firmach zajmujących się serwisowaniem statków powietrznych oraz w zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego.
Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
Kwalifikacja MG.31. Wykonywanie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych .
Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- obsługi liniowej statków powietrznych
- obsługi hangarowej statków powietrznych
- oceny stanu technicznego statków powietrznych, ich podzespołów i wyposażenia
- czytania dokumentacji statku powietrznego
- czytania i wykonywania rysunków technicznych elementów konstrukcji statków powietrznych
- poświadczania wykonanej obsługi technicznej w dokumentacji statku powietrznego
- prowadzenia racjonalnej gospodarki materiałami eksploatacyjnymi
- zapewnienia bezpieczeństwa pracy podczas wykonywania zadań obsługi technicznej statków powietrznych
- posługiwania się odpowiednimi narzędziami i sprzętem naziemnej obsługi statków powietrznych
- poszukiwania niesprawności w instalacjach i podzespołach statków powietrznych
- naprawy silników lotniczych
- przeglądów bieżących statków powietrznych (przeglądów przedlotowych, przedstartowych, polotowych, specjalnych)
- diagnostyki i naprawy instalacji i przyrządów pokładowych.
Technik mechanik lotniczy znajdzie zatrudnienie w:
- zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego, gdzie będzie wykonywał pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i zawiązanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów
- zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych i konstrukcyjnych płatowca, zespołów napędowych i ich podzespołów, części i wyposażenia statków powietrznych
- organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, w których znajdzie pracę przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C
- na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych
- w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.
Baza dydaktyczna i warunki kształcenia:
We współpracy z Eme Aero, Ośrodkiem Kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce oraz PCKPEZ w Łańcucie nasi uczniowie będą kształceni z wykorzystaniem:
- symulatory lotu ALSIM ALX
- samoloty Socata TB-9 "Tampico"
- samoloty Liberty Aerospace XL-2
- silniki PW 1000G
- modele silników lotniczych
- pracowania elektrotechniki i elektroniki
- pracownia komunikacji w języku obcym (ZS2)
- pracownia rysunku technicznego (ZS2)
- pracownia elektrotechniki i elektroniki (ZS2)
- pracownia aerodynamiki i mechaniki lotu (CKPiEZ)
- warsztaty mechaniczne (CKPiEZ)
- pracownia awioniki (OKL)
- pracownia komputerowego wspomagania pomiarów i kontroli jakości (CKPiEZ)
- pracownia nowoczesnych obrabiarek konwencjonalnych (CKPiEZ)
- pracownia badań materiałowych (CKPiEZ)